Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Za co Google płaci AdBlockowi?

Odpowiedź  bardzo prosta, by nie blokował jego reklam!

Serwis Horizon opublikował dość ciekawe spostrzeżenia na temat popularnej wtyczki do przeglądarek internetowych, która blokuje wyświetlanie reklam.

Adblock – rozszerzenie dla przeglądarek WWW umożliwiające blokowanie wyświetlania reklam. Z rozszerzenia Adblock pochodzi Adblock Plus, jedno z najpopularniejszych rozszerzeń dla przeglądarek Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, dla systemu Android oraz dla klienta poczty elektronicznej Mozilla Thunderbird. Możliwe jest blokowanie całych serwisów, wybranych elementów strony, klas i identyfikatorów CSS wraz z wyszczególnieniem ich atrybutów. Program ten czyni przeglądanie internetu przyjemniejszym, ale z drugiej strony pozbawia „chleba” zdecydowaną większość serwisów internetowych, żyjących z wyświetlania reklam.

Prawda jest taka, że we współczesnym świecie takim gigantom jak Google, nie ma czego się obawiać, bowiem wystarczy ominąć blokadę najprostszym sposobem, czyli „łapówką”! Jak przekonuje austriacki serwis Horizon, Google płaci firmie Eyes, właścicielowi AdBlocka Plus, by reklamy Google nie były blokowane przez ów program.

Nie można stwierdzić, jak duża jest ta kwota, jednak proceder ten nie ogranicza się wyłącznie do firmy z Mountain View.  Strona FAQ ostatnio opublikowała informacje o tym , że znana wszystkim firma Eyes jest opłacana przez niektóre duże koncerny ,które oferują nieinwazyjne reklamy, chcące uczestniczyć w programie Acceptable Ads initiative.