Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Teoria PR – Jak pisać informacje prasowe

Przeglądając sieć trafiłem na ciekawy artykuł. Pisanie skutecznych informacji prasowych to nie taka prosta sprawa. Wszystkiego można się jednak nauczyć. Pracując głównie z branżą IT przekonałem się jak ważną rzeczą jest właściwy kominikat, który trafia do odbiorcy, na który reagują konsumenci.

Teoria PR ma wiele do powiedzenia o tym, jak powinna wyglądać dobra informacja prasowa: musi zawierać newsa, ciekawe dane liczbowe i komentarze, ma być zwięzła, treściwa i wiarygodna, obiektywna, a nie nakłaniająca, oraz skomponowana według zasady odwróconej piramidy. 

W dobie WEB 2.0, w której firmy do komunikacji z odbiorcami wykorzystują już nie tylko oficjalne, ale i te mniej formalne kanały, jak wszechobecne media społecznościowe, należy do tej listy dodać jeszcze spory załącznik pod tytułem „PR dla SEO i marketingu”. Jak tworzyć informacje prasowe, które nie tylko pomogą wzmocnić wizerunek naszej marki, ale dadzą inne, wymierne korzyści? Odpowiednio je optymalizować……..
… Efektywny PR w sieci to:

  • tworzenie atrakcyjnych, wartościowych, „klikalnych” informacji na wiele rozmaitych, szczegółowych, niszowych tematów leżących w kręgu zainteresowania Twojej firmy i jej potencjalnych odbiorców,
  • budowanie wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie poprzez publikację: analiz, raportów, poradników profesjonalnie opracowanych danych liczbowych, opinii eksperckich etc., informowanie i edukowanie rynku,
  • wsparcie dla SEO i element content marketingu poprzez budowanie linków do kluczowych podstron Twojego serwisu,
  • dbanie o formę, mówienie językiem zrozumiałym dla odbiorcy, pozbawionym branżowej nowomowy i natłoku makaronizmów,
  • dawanie więcej – obudowywanie informacji prasowych wykresami, zdjęciami, plikami do pobrania, materiałami video etc.

Odsyłam do pełnego artykułu:
http://www.artweb-media.com/pl/blog/entry/jak-pisac-efektywne-informacje-prasowe.html