Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Social Media to nie tylko Faceboook

Dużo ostatnio mówi się o Social Media. Termin ten powoli zastępuje trochę zużyte pojęcie Web 2.0 i pokazuje w jakim kierunku zmierza rozwój internetu. Tradycyjne media nastawienie są na nadawanie informacji, czyli przekaz z góry na dół.  W społecznych mediach każdy może publikować lub komentować, zaciera się granica między twórcą a czytelnikiem. Tworzenie i publikowanie treści w mediach tradycyjnych jest dostępne dla nielicznych – wymaga kapitału, wiedzy, specjalistycznych umiejętności. Narzędzia Social Media są łatwo (i zwykle za darmo) dostępne dla każdego. Bariery wejścia są niskie – czyli tworzyć każdy może.

Najlepszym potwierdzeniem są badania.Według raportu „Power to the People – Wave 4” sporządzonego na podstawie badań w 38 krajach, w tym Polski przygotowanego przez Universal McCann na świecie jest  obecnie 625 mln aktywnych użytkowników Internetu, czyli co trzynasty człowiek oraz co trzeci internauta na świecie, z czego:

1.      63 proc. wszystkich internautów na świecie korzysta z co najmniej jednego portalu społecznościowego – stanowi to 2/3 wszystkich aktywnych internautów;

2.      ponad 64% aktywnych użytkowników internetu spędza czas zarządzając swoim profilem w serwisach społecznościowych;

3.      71,1% aktywnych internautów odwiedza profile znajomych w serwisach społecznościowych;

4.      83% aktywnych internautów ogląda materiały wideoa 33% dodaje własne materiały;

5.      76% aktywnych internautów zamieszcza zdjęcia w obrębie swoich profili w portalach społecznościowych

6.      29,1%  osób pisze blogi. Blogi przybierają formę multimedialną;

7.      W serwisie Facebook.com jest zarejestrowanych 350mln użytkowników.

The-Perfect-Social-Media-Marketing-Suite

„Media społecznościowe możemy spotkać w formie blogów, mikroblogów, fotoblogów, wideoblogów czy serwisów społecznościowych.

Możemy pogrupować je w następujący sposób:

  • Blogi i mikroblogi (np. WordPress, Blip, Twitter)
  • Społeczności kontentowe (np. YouTube, Vimeo)
  • Serwisy społecznościowe (np. Facebook, Nk.pl, Goldenline, Fotka)
  • Fora internetowe (np. wizaz.pl, gazeta.forum.pl)

Jak widać media społecznościowe nie opierają się tylko na jednym serwisie, ale na całym wachlarzu różnorodnych platform umożliwiających dzielenie się dowolna treścią.”

Pełny artykuł: http://blog.bluevision.pl/2012/03/16/social-media-w-pigulce/