Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Prywatność w sieci

Eksperci ds. bezpieczeństwa często przypominają użytkownikom, jak ważne jest dbanie o to, by nie zostawiać śladów swojej aktywności w internecie. Ktoś mógłby pomyśleć, że specjaliści ci mają paranoję na punkcie bezpieczeństwa – w końcu co jest złego w tym, że jakaś strona będzie pamiętała, że na niej byliśmy, gdzie na niej kliknęliśmy i gdzie nas przeniosło to kliknięcie?

Okazuje się, że informacje te mogą być wykorzystywane przez serwisy rezerwacji online do odpowiedniego modyfikowania ofert. Wiele stron internetowych śledzi odwiedzających je internautów na potrzeby reklamodawców. W idealnym świecie wszyscy czerpalibyśmy z tego korzyści, ponieważ widzielibyśmy tylko te reklamy, które faktycznie są dla nas interesujące. Niestety świat serwisów online nie jest idealny i przypomina raczej średniowieczny targ – sprzedawcy szacują poziom zainteresowania użytkownika i próbują sprzedać swoje produkty tak drogo, jak tylko się da.

Prywatność w sieci, to temat-rzeka , i opinii istnieje nieograniczona ilość, ale dziś jednak postanowiłam o tym napisać, ponieważ jakiś miesiąc temu ukazał się raport IAB Polska „Prywatność w sieci”. Z odpowiedzi polskich internautów płyną naprawdę bardzo ciekawe wnioski.

„Z badania IAB wynika np., że informacja o stosowaniu cookies (która miała w założeniu służyć informowaniu internautów, że zbierane są dane na ich temat) okazała się przede wszystkim irytująca (dla 52% badanych – por. wykres poniżej). Tylko 20% stwierdziło, że jest ona przydatna.”

Pełny artykuł na stronie: http://hatalska.com/2013/07/02/copy-paste-polacy-i-prywatnosc-w-sieci-raport-iab-i-upc/