Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Pinterest

Najpierw parę słów o samym serwisie. Jestem zarejestrowana tam już rok i z chęcią podzielę się kilkoma spostrzeżeniami.

Pinterest, ze względu na generowany ruch jest 3 siecią społecznościową w USA. Według statystyk ma on większy wpływ na decyzje zakupowe niż np. Facebook czy Twitter. ComScore twierdzi, że Pinterest to najszybciej rosnąca niezależna strona internetowa w historii!

Według mnie największą zaletą Pinterest jest ilość nagromadzonej treści. Wygląda to jak wirtualna tablica korkowa, do której możemy przypiąć interesujące ciekawostki wynalezione w Internecie – są to przede wszystkim obrazki, ale można “przypinać” także filmy. To wszystko możemy grupować i nazywać – np. “Moda” i zamieszczać na oddzielnych tablicach. Z drugiej strony, brak uporządkowania tych treści jest moim zdaniem największą wadą tego portalu społecznościowego. Jedynym narzędziem, które pomaga nam dotrzeć w serwisie do poszukiwanych obrazów jest wyszukiwarka. Pinterest nie ma mechanizmów filtrowania ani sortowania, np. według daty dodania elementów.

Ponadto 80% wszystkich treści w serwisie to repiny, czyli przepięcia obrazów z czyjejś tablicy na swoją. W rezultacie, szukając interesujących nas treści wielokrotnie natrafiamy na te same obrazy.

image

Pinterest jest także (a może przede wszystkim) ładny. Ma ciekawy design, który w estetyczny sposób prezentuje zdjęcia, które też są ładne, zatem wszystko razem tworzy naprawdę śliczny obraz. A śliczne jest dla kobiet – jak podaje mashable.com, 97% fanów Pinterest to kobiety. Jeżeli macie produkt dla płci pięknej, lub coś lifestylowego – warto bliżej poznać Pinterest.

Z tego wynika , że Pinterest pomysłowo wykorzystują sklepy, jak już powiedziałam najwięcej znaleźć można tam butików z biżuterią lub z ubraniami.Fakt, że produkty prezentowane są w bardzo atrakcyjnej formie i to, że z łatwością można je “przepiąć” na swoją tablicę sprawia, że Pinterest może być nową formą docierania do klientów. W końcu jeśli znajdziemy ładne zdjęcie lampki czy buty z bezpośrednim odnośnikiem do sklepu możemy pokusić się o zakup.

Parę dni temu w sieci pojawiła się informacja o tym, że Pinterest wprowadza posty sponsorowane. Jednocześnie właściciele portalu uspokajają, że nie oznacza to jego postępującej komercjalizacji. Zapewniają też, że nie pojawią się na nim agresywne reklamy w postaci pop-up czy bannerów. Ponadto posty sponsorowane będą wpisywać się w zainteresowania użytkowników – ich treść będzie adekwatna do zawartości zdjęć na tablicach userów.

Nie jestem bardzo przekonana do tego pomysłu i nie wiem czy będę korzystać z serwisu po wprowadzeniu zmian. Niestety Pinterest rozpoczął już testy nowej usługi.