Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Kara za pozycjonowanie

Każdy z nas czasami szuka opinii o różnych produktach lub miejscach w Internecie. Z pomocą przychodzą nam fora, strony z opiniami i blogi. Każdy może umieścić w internecie swoją recenzję. A co, jeśli ta opinia nie jest pozytywna? No cóż, można się spodziewać różnych reakcji. Przekonała się o tym francuska blogerka, Caroline Doudet.

Prowadzi ona bloga Cultur’elle, na którym porusza tematy związane z modą i literaturą, ma ponad 3 tys. obserwatorów. Dodała na nim post o tytule „the place to avoid in Cap-Ferret: Il Giardino”. Odwiedziła tę restaurację w sierpniu 2013 roku. Na swoim blogu opisała niską jakość usług i została pozwana przez właściciela. Jego zdaniem opinia jest niesprawiedliwa i rujnuje mu biznes. Twierdzi również, że ludzie mogą krytykować jego restaurację, ale powinni to robić z szacunkiem, którego brakło w tym wpisie.

Niezwykły wyrok

Sąd rozpatrzył sprawę i częściowo przychylił się do wniosku właściciela restauracji. Jego zdaniem autorka bloga powinna zmienić tytuł wpisu, ponieważ znajduje się on wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Wpis był na 4. miejscu w rankingu. Dodatkowo Caroline Doudet została ukarana grzywną w wysokości 1 500 €. Autorka bloga nie kryje rozczarowana, została ukarana za to, że jej wpis jest za wysoko w rankingu. W sądzie sama siebie reprezentowała, ponieważ decyzja została podjęta przez sąd na przesłuchaniu awaryjnym. Postanowiła nie odwoływać się od wyroku, dlatego że, jak podkreśla, nie chce przeżywać kolejnych nieprzyjemności.

Można się zastanawiać, jaki ta sytuacja będzie miała wpływ na opinie pojawiające się w Internecie. Oczywiście kwestii wolności słowa i prawa do szczerej opinii nikt nie podważa. Jednak karanie blogerów za popularność ich wpisu wydaje się być nietypową sytuacją. Każdy z nich chciałby mieć jak najwięcej odbiorców i być jak najwyżej w rankingach wyszukiwania. Naturalne jest to, że blogerzy wykorzystują w swoich tytułach popularne frazy, żeby mieć jak najlepsze pozycjonowanie. Wyrok francuskiego sądu może wpłynąć na decyzje w wielu podobnych sprawach.

źródło: socialpress.pl