Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Hashtagi na Facebooku. Porażka?

Od chwili wprowadzenia hashtagów Facebook mocno promuje nową funkcję, reklamując ją jako dobry sposób do obserwowania i angażowania się w dyskusje. Niestety, użytkownicy nie mogą się do nich przekonać. Hashtagi nie tylko nie zwiększają zasięgu wpisów, ale wręcz ludzi denerwują. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Edge Rank Checker, który wziął pod lupę obie grupy postów opublikowanych na Facebooku w lipcu.

Zgodnie z badaniem Edge Rank Checker włączanie ich do treści nie tylko nie zwiększa zasięgu marki i zaangażowania odbiorców, ale wręcz je pogarsza. Posty, które nie zawierały hashtagów radziły sobie znacznie lepiej niż te, w których pojawiły się znaczniki z kratką.

facebook-hashtag-placeit-breeziEdge Rank Checker zbadał ponad 500 stron na Facebooku, na których w lipcu pojawiło się około 35 000 postów, w tym więcej niż 6000 z hashtagami. W każdym z tych przypadków treści zawierające hashtagi dawały gorsze wyniki od tych, w których ich nie było.

Jak można interpretować te wyniki? Mogę przypuszczać, że taka praktyka odstręcza użytkowników, którzy kojarzą hashtagi nie z ciekawą dyskusją, ale z reklamą.

Dane z raportu przytoczył również serwis CNET i poprosił o komentarz rzecznika Facebooka. Stwierdził on, że przy analizie hashtagów trzeba wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników. Jego zdaniem używanie tych narzędzi samo w sobie nie wpłynie na poprawę statystyk, ponieważ algorytmy serwisu są sprofilowane przede wszystkim pod kątem jakości i adekwatności treści pojawiających się na Facebooku. Jeśli więc chcemy zwiększyć zasięg, kluczem są nie hashtagi, ale dobry content.