Hashtagi na Facebooku. Porażka?

Od chwili wprowadzenia hashtagów Facebook mocno promuje nową funkcję, reklamując ją jako dobry sposób do obserwowania i angażowania się w dyskusje. Niestety, użytkownicy nie mogą się do nich przekonać. Hashtagi nie tylko nie zwiększają zasięgu wpisów, ale wręcz ludzi denerwują. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Edge Rank Checker, który wziął pod lupę obie grupy postów opublikowanych na Facebooku w lipcu.

Zgodnie z badaniem Edge Rank Checker włączanie ich do treści nie tylko nie zwiększa zasięgu marki i zaangażowania odbiorców, ale wręcz je pogarsza. Posty, które nie zawierały hashtagów radziły sobie znacznie lepiej niż te, w których pojawiły się znaczniki z kratką.

facebook-hashtag-placeit-breeziEdge Rank Checker zbadał ponad 500 stron na Facebooku, na których w lipcu pojawiło się około 35 000 postów, w tym więcej niż 6000 z hashtagami. W każdym z tych przypadków treści zawierające hashtagi dawały gorsze wyniki od tych, w których ich nie było.

Jak można interpretować te wyniki? Mogę przypuszczać, że taka praktyka odstręcza użytkowników, którzy kojarzą hashtagi nie z ciekawą dyskusją, ale z reklamą.

Dane z raportu przytoczył również serwis CNET i poprosił o komentarz rzecznika Facebooka. Stwierdził on, że przy analizie hashtagów trzeba wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników. Jego zdaniem używanie tych narzędzi samo w sobie nie wpłynie na poprawę statystyk, ponieważ algorytmy serwisu są sprofilowane przede wszystkim pod kątem jakości i adekwatności treści pojawiających się na Facebooku. Jeśli więc chcemy zwiększyć zasięg, kluczem są nie hashtagi, ale dobry content.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*