Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Filmy komercyjne na Instagramie

Na Instagramie coraz większą popularność zdobywają filmy publikowane przez marki. Obecnie już blisko 40% najczęściej oglądanych klipów to brandowe produkcje.

mtv-instagram-iphone-app-screenshot

Według badań przeprowadzonych przez Unruly – jedną z wiodących amerykańskich firm badających media społecznościowe – od 6 września do 6 października bieżącego roku, pośród 1000 najczęściej udostępnianych filmów na portalu społecznościowym Instagram, aż 40% okazało się być profesjonalnymi i komercyjnymi filmami różnych marek. Przykładowo, w zestawieniu tysiąca najpopularniejszych filmów na Instagramie znalazło się MTV z 84 filmikami i aż 130 tys. udostępnieniami w sumie.

Gdy w czerwcu Instagram ogłosił opcję publikowania wideo, marki zaczęły testować nowy kanał komunikacji. Nie dziwi więc fakt, że pozycja komercyjnych wideo jest prawie porównywalnie wysoka jak prywatnych. Co więcej, najważniejsza z punktu widzenia portalu społecznościowego – wirusowość – okazuje się silnym atutem większości krótkich filmów brandowych. Video marketing na Instagramie okazuje się więc coraz bardziej interesujący i akceptowalny dla użytkowników, których – przypomnijmy – Instagram zgromadził już ponad 150 mln (w maju br. liczba polskich użytkowników przekroczyła 1 mln).