Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

FAN PAGE’Y! Kiedy przyjdzie ich koniec?

Facebook się zmienia. Bardzo powoli, ale konsekwentnie. Już nie jest radosnym miejscem spotkań i jarmarkiem dla marek, które hurtowo zakładają fan page’e. Na dobre skończyły się czasy, kiedy wystarczyło założyć stronę, zrobić konkurs fotograficzny, żeby zyskać kilkadziesiąt tysięcy fanów, których możemy codziennie atakować naszym „tłustym contentem”…

thumbs-down

Według najnowszych danych przedstawionych przez edgerankchecker.com przeciętny zasięg postów tej jesieni wynosi 12,6 proc. liczby fanów. „Serce i Rozum” mając ponad 2 mln fanów dociera pojedynczym wpisem do około 160 tys. z nich. W sumie w innych mediach, aby dotrzeć do takiej liczby odbiorców każdego dnia trzeba wydać całkiem spory budżet. Facebook jeszcze nam to daje, ale z każdą zmianą edgeranka daje coraz mniej. Dlaczego? Bo najważniejsi są użytkownicy serwisu, a oni (my) w końcu zaczęli się irytować zbyt dużą liczbą wpisów marek, które wypierały to co ich do serwisu przyciągnęło – informacje z życia znajomych.

Przy ponad miliardzie użytkowników koszty infrastruktury są olbrzymie. Nic zatem dziwnego, że Facebook (zwłaszcza po wejściu na giełdę) szuka nowych źródeł dochodu lub zabiera „gratisy” w postaci darmowego zasięgu fan page’y.

 

Pełny artykuł na stronie:  brief.pl