Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Facebook przyznaje się do błędu i przeprasza użytkowników?

Sheryl Sandberg, jedna z dyrektorek Facebooka, zdecydowała się przeprosić za eksperyment przeprowadzony na użytkownikach serwisu. Tylko czy o takie przeprosiny chodziło?  Facebook opublikował wyniki badań przeprowadzonych na blisko 700 tys. swoich użytkowników. Chodziło w nich o to, by dowieść, że emocje, które biją z wpisów, które widzimy na swojej tablicy przekładają się na nasze dalsze zachowanie.

Ostatecznie władze serwisu postanowiły przeprosić. Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjny, podczas spotkania z grupą reklamodawców przyznała: „Badanie było częścią większej kampanii mającej na celu testowanie różnych produktów co w niewystarczający sposób zakomunikowaliśmy”.

Facebook wywołał falę krytyki z dwóch powodów. Po pierwsze udowodnił, że może dowolnie manipulować tym,  co wyświetla nam na tablicy. To nasuwa wiele pytań i wątpliwości: czy Facebook stosuje takie manipulacje na co dzień? Kolejną kontrowersją jest fakt, że żaden z użytkowników Facebooka, który wziął udział w badaniach nie został o tym poinformowany  -ani przed ani po fakcie. Uznano to za postępowanie nieetyczne.

Facebook zdawał się być zdziwiony zarzutami i sprawę starał się bagatelizować. Próbowano dowieść, że w zasadzie nic się nie stało, bo badanie jest zgodne z regulaminem serwisu, trwało tydzień i dotyczyło zaledwie 0,04% użytkowników.

Czy ostatecznie sprawę można uznać za zamkniętą? Zapewne tak, pamiętajmy tylko o tym, że Facebook w zasadzie ciągle przeprowadza podobne testy i badania.

źródło: www.gazeta.pl