Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Dobra nazwa – dobry początek

O tym czy na nowo poznanej osobie wywrzemy dobre pierwsze wrażenie, decyduje niezliczona mnogość czynników. Nasz ton głosu, strój, wyraz twarzy, kwestia atrakcyjności wizualnej, sposób wysławiania się i wiele, wiele innych. Będziemy mogli wiele rzeczy zrobić lub właśnie nie zrobić, a wizja chwili poznania i tak będzie dla drugiej strony bardzo wyraźna. Tak samo sprawa kształtuje się w przypadku nazwy firmy. Nazwa jest bowiem dla potencjalnego klienta jak pierwsze spotkanie. Nasuwa pierwsze skojarzenia, buduje obraz jej właściciela, pracowników, a nawet samego biura zarządu.

Co, więc zrobić, aby nasza firma wywarła przynajmniej dobre, jeżeli nie najlepsze, pierwsze wrażenie?

786044_21199981_bright_idea_240x170

Przede wszystkim musimy uświadomić sobie, jak trudno jest stworzyć dobrą nazwę dla firmy Dodatkowo będzie nam towarzyszyła (miejmy nadzieję) do końca naszych dni, a nie chcemy przecież doświadczać ukłucia żalu ze względu na wybranie złej nazwy przez całe nasze życie, prawda? Określenie przedsiębiorstwa wiąże się również z presją ze względu na jego potencjalny sukces. Niewłaściwy wybór nie sprawi, oczywiście, że zostaniemy skazani na porażkę, niemniej możemy nigdy nie dowiedzieć się, o ile nasz sukces byłby bardziej spektakularny, gdybyśmy podjęli inną decyzję w zakresie nazwy dla naszego biznesu. Kiedy już zrozumiemy, jak trudno znaleźć jest nazwę idealną, zrozumiemy, że pierwsze pomysły, które przychodzą nam do głowy są dopiero początkiem długiej drogi. Niemniej nie powinniśmy zapominać o tym, że dobry naming niezbędny jest nam do jej zarejestrowania – im dłużej, więc zwlekamy, tym później pojawi się ona na rynku i później zaczniemy walczyć o jej pozycję na nim.

Warto o tym pamiętać podczas analizowania potencjalnych nazw naszego przedsiębiorstwa. Właściwa nazwa powinna w potencjalnym kliencie wzbudzać jakieś emocje, nasuwać jakieś skojarzenia. Powinna być rodzajem urozmaicenia szarej codzienności. Tylko wtedy wzbudzi w nim pozytywne emocje, być może wywoła uśmiech na twarzy i nawet w ramach samej wdzięczności za ten uśmiech właśnie, zachęci do skorzystania z oferty naszej firmy.

Poza nazwą kreatywną warto także zainteresować się tą perswazyjną. Tego typu rozwiązania zawierają w sobie pewną obietnicę i wskazówkę, co do tego, czym firma się konkretnie zajmuje. Nie czyni tego jednak w sposób zupełnie oczywisty. Ludzie lubią czuć się inteligentni, lubią rozwiązywać zagadki i uważać się za sprytniejszych niż inni. Jeżeli nie podamy im wszystkiego na tacy, a oni domyślą się właściwego rozwiązania, będą z siebie na tyle dumni by zainteresować się ofertą naszego przedsiębiorstwa, a to już krok do polepszenia wyników sprzedaży.

Jakie są podstawowe zasady tworzenia nazwy uniwersalnej? Przede wszystkim powinniśmy zrezygnować z zawierania w niej liter typowo polskich. Większość obcokrajowców nie wie nawet, że istnieją, a co dopiero wymagać od nich ich wymowy. Za lingua franca uważany jest w chwili obecnej przede wszystkim język angielski warto, więc zastanowić się nad wykreowaniem nazwy dla naszego przedsiębiorstwa właśnie w tym języku. Jeżeli nawet nie zostanie ona zrozumiana, to istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że chociaż wypowiadana będzie właściwie. Istnieje bardzo dużo pięknych słów, mam nadzieję, że Tobie uda się znaleźć tą właściwą!