Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Co Polacy robią w sieci?

Universal McCann opublikował wyniki kolejnej, siódmej już edycji swego corocznego badania Wave. Na jego potrzeby przebadano 48 945 aktywnych użytkowników internetu w 65 krajach.

Wave 7 to największe oraz trwające najdłużej badanie zwyczajów społeczności internetowych. Już od 7 lat UM obserwuje dynamiczne zmiany, dokonujące się niemal z dnia na dzień, w przestrzeni społeczności sieciowych. Od początku istnienia projektu pod lupę wzięto zachowania grupy reprezentującej ponad miliard aktywnych użytkowników internetu.

Z raportu wynika, że 42% Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że media społecznościowe są integralnym elementem ich życia towarzyskiego. Polacy doceniają wartość rozrywką sieci, jak również możliwość szybkiego wyrażania emocji i dzielenia się nimi. Jeśli zaś pod uwagę weźmiemy tworzony kontent, to okazuje się, że polscy użytkownicy mają niezwykłe poczucie humoru i uwielbiają udostępniać takie treści, które rozśmieszają innych.

Zgodnie z wynikami Wave 7, zidentyfikowane potrzeby (budowanie relacji, celowość działań, rozwój osobisty, zdobywanie wiedzy oraz akceptacja społeczna) nadal napędzać będą interakcje i generować wzrost wykorzystania mediów społecznościowych. Szybki rozwój telefonii komórkowej wpływa na kreowanie postaw „always on”, czyli zawsze w zasięgu interentu dzięki rosnącej liczbie posiadanych smartphonów.

Sieci społecznościowe to klucz do (zawodowego) sukcesu

W minionym roku wzrosła także liczba użytkowników profesjonalnych sieci społecznościowych. To jeszcze bardziej podkreśla „konkursowy” charakter globalnego rynku pracy, w którym to pracownicy coraz częściej w poszukiwaniu zatrudnienia wykorzystują sieć – budując swoje zawodowe profile. Wyniki badania Wave 7 pokazują, że tego rodzaju platformy są nie tylko kluczowym miejscem kształtowania swojego wizerunku, ale również przestrzenią do wywierania wpływu i zabiegania o szacunek.

Profesjonalne sieci społecznościowe Polacy wykorzystują nie tylko do autoreklamy, ale również do uczenia i dzielenia się wiedzą z innymi użytkownikami. Warto podkreślić, że Polacy nie rozdzielają jeszcze tak wyraźnie (jak dzieje się to w przypadku innych państw), życia zawodowego od prywatnego i traktują serwisy społecznościwe, takie jak np. Linkedin również jako narzędzie komunikacji czy spotkań z przyjaciółmi i znajomymi.

Jak dużo chcemy powiedzieć

Kwestia prywatności w sieci wciąż zdobywa czołówki gazet. Dlaczego? Prawie 70% polskich internautów jest zaniepokojonych ilością swoich danych osobowych, które są dostępne online. Jednak ok. 30% z nich godzi się na „śledzenie” przez marki swojego zachowania w mediach społecznościowych, jeśli ma to przełożyć się w sposób bezpośredni na poprawę ich doświadczeń w sieci. Ta zmiana podejścia pociągnęła za sobą aż 20% wzrost liczby konsumentów, którzy zdecydowali się dołączyć do społeczności konkretnych marek, potwierdzając tym samym zależność, że większe zrozumienie potrzeb klienta/konsumenta może prowadzić do strategicznego wzrostu zaangażowania.

Polski konsument oczekuje

Polacy domagają się „nagród” w zamian za swoją lojalność wobec marek. Co to oznacza w praktyce? Internauci są bardziej skłonni dołączyć do społeczności konkretnej marki, jeśli znajdą tam dla siebie jakąś wartość dodaną w postaci kuponu rabatowego czy atrakcyjnego, bezpłatnego kontentu lub jeśli po prostu czują, że marka reprezentuje wartości z którymi się identyfikują. Polscy konsumenci są również „żądni wiedzy” – chcą jako pierwsi otrzymywać np. informacje o nowym produkcie. Biorąc pod uwagę wszystkie te elementy – reklamodawcy mogą skutecznie pobudzać konsumentów, zachęcać ich do aktywności w mediach społecznościowych – nagradzając ich w zamian przede wszystkim unikalną, wartościową wiedzą.

Źródło: http://wiadomosci.mediarun.pl