Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Co Polacy kupują w sieci?

kwdxkx

Dostępność przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, duży wybór produktów, brak kolejek, wygoda. To wszystko wyróżnia e-sklepy, których – jak wskazują badania – w Polsce w ostatnim czasie jest coraz więcej. Przedsiębiorcy masowo inwestują w e-handel, widząc w nim spory zysk.

Największym powodzeniem cieszą się sklepy oferujące odzież, najmniejszym te z asortymentem erotycznym. Zakupami w sieci interesują się przede wszystkim kobiety – wynika z danych firmy badawczej Gemius.

Wojciech Żbikowski z firmy Gemius, który doradza firmom z branży e-commerce, tłumaczy popularność sklepów internetowych z odzieżą tym, że klienci chcą zobaczyć nową kolekcję, nowe wzory i trendy modowe jeszcze zanim wybiorą się do sklepu tradycyjnego, aby przymierzyć daną rzecz. Dzięki temu nie tracą czasu na przeglądanie ofert w galeriach handlowych.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.