Korzystamy z cookie w celach analitycznych. Akceptuj ciasteczka Dowiedz się więcej

Epromocja

Badanie marek BrandAsset Valuator

– Przebadaliśmy ponad 1500 marek obecnych na polskim rynku. Ocenialiśmy je pod kątem wyróżnialności, adekwatności, a także szacunku do marki i wiedzy o niej – wyjaśnia Jacek Młynarski, BAV Consulting Director.

Marki o najwyższej wyróżnialności w Polsce w 2013 r. to kolejno: Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Wśród brandów najwyższej adekwatności (czyli dopasowaniu do potrzeb konsumentów) przewodzą: Polski Złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka.

Z kolei najwyższym szacunkiem cieszą się: Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i, mimo zakończenia kariery skoczka narciarskiego, Adam Małysz. Markami, o których Polacy w 2013 r. mają największą wiedzę, są: Polska (kraj), TVP 1 i TVN.

Tegoroczna edycja organizowanego co trzy lata badania jest wspólnym przedsięwzięciem BAV Consulting, Young&Rubicam oraz Millward Brown.

Badanie marek BrandAsset Valuator obecne jest na światowym rynku od 1993 r. i obecnie obejmuje swoim zasięgiem ponad 800 tys. respondentów i ponad 50 tys. marek w 51 państwach.

W Polsce objęto nim marki dóbr i usług z blisko 100 kategorii rynkowych, a także marki instytucji i postaci ze świata polityki, działalności społecznej, kultury i sportu, a także marki wybranych krajów, miast, wydarzeń i walut.

Źródłó:mediarun.pl